• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • اِلأَحَّد ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Sunday 28 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218413 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۹/۲۷ - 17:05
پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه‌خانه شیخی‌جان | آرسنیک موجود در آب به حد صفر رسیده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اعلام کرد

پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه‌خانه شیخی‌جان | آرسنیک موجود در آب به حد صفر رسیده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه‌خانه شیخی‌جان، گفت: آب همدان هیچ مشکلی ندارد و آرسنیک آن به حد صفر رسیده است.

رضا اخلاص‌مند، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در حاشیه بازدید خبرنگاران از تصفیه‌خانه شیخی‌جان با بیان اینکه درحال حاضر به طور متوسط هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب پایدار و سالم از این تصفیه‌خانه وارد شبکه آب شهری می‌شود، اظهار کرد: پروژه ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارهای اصلی این تصفیه‌خانه تمام شده است.

 

 

اخلاص‌مند با اشاره به وجود سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع ۵۷۶ متر در این پروژه، بیان کرد: ارتفاع ایستگاه پمپاژ اول، دوم و سوم به ترتیب ۲۲۰ متر، ۲۲۰ متر و ۱۳۶ متر است.

 

پیشرفت ۸۰ درصدی ایستگاه‌های پمپاژ

 

وی با تاکید بر اینکه اکثر کارها در سه ایستگاه مذکور بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، عنوان کرد: فقط نازک‌کاری و محوطه‌سازی باقی مانده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام الکتروپمپ‌ها که در هر یک از ایستگاه‌های شماره یک و دو، ۱۲ مورد وجود دارد، ۷۰ کیلومتر خط برق ۶۳ کیلوولت کار شده است، گفت: پست فیوزی تمام شده و در ایستگاه یک و دو و سه برق پایدار تامین شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه پست‌های برق ایستگاه دو و سه در مراحل پایانی قرار دارد و ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار کرد: با نصب تمامی تجهیزات شیمیایی خریداری شده، این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

با تامین اعتبار و خریداری دستگاه ازن‌زنی، پروژه تصفیه‌خانه کامل می‌شود

 

اخلاص‌مند با بیان اینکه تجهیزات شیمیایی مذکور شامل دستگاه ازن‌زنی و کلرزنی است، تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه ازن‌زنی خریداری نشده است و با تامین اعتبار مورد نیاز این دستگاه نیز تامین می‌شود.

 

وی ضمن اشاره به اینکه درحال حاضر تصفیه به طور کامل انجام و آب سالم و پایدار وارد مدار می‌شود، در مورد کیفیت آب، تصریح کرد: آب کاملا زلال و شفاف است و استانداردهایی که برای آب شرب ایران تعریف شده است (استاندار ۱۰۵۳) دارد و مشکی از نظر کیفیت وجود ندارد اما شبکه شهر همدان شبکه قدیمی است و وقتی مکش معکوس در شبکه رخ می‌دهد گل و لای موجود لحظاتی وارد آب شده و آب را کدر می‌کند.

 

آب همدان هیچ مشکلی ندارد

 

این مقام مسئول با بیان اینکه آب همدان از نظر کیفیت و استاندارد هیچ مشکلی ندارد، گفت: آب همدان آبی سالم و طبق استانداردهای تعریف شده است.

 

اخلاص‌مند با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز به مبادی ذی‌ربط اعلام شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۹۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه آبرسانی به همدان هزینه شده است.

 

آرسنیک موجود در آب به حد صفر رسیده است

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه آرسنیک موجود در آب با تصفیه به حد صفر رسیده است، در پاسخ به سوالی درباره استفاده از پساب تصفیه‌خانه توسط کشاورزان، خاطرنشان کرد: کشاورزان از پساب تصفیه‌خانه استفاده نمی‌کنند؛ زمانی زه آبی که از تصفیه‌خانه خارج می‌شد استفاده می‌کردند که با حکم دادستانی مخزن را تخریب کردیم البته این آب با همکاری محیط زیست آزمایش شده که از نظر کشاورزی هم هیچ مشکلی ندارد.

ارسال دیدگاه شما